[vpsFree.cz: community-list] Sirka pasma

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Tue Jul 16 20:08:16 CEST 2019

Ahoj,

konektivita je jeden z nasich nejvetsich nakladu, hned po lidech, co se
o to staraji.

Realne bychom museli udelat to, ze abychom Ti mohli slibit max gigabit,
museli bychom nekde ubrat - a to tak, ze na FUPu.

Ted sice FUP papirove mame, ale neresime ho, protoze nam linka staci.
Nekteri jsou pres pravidelne aj 20x a je to v pohode.

Kdybychom meli zavyst treba 1.5Gbit max shape, mohli bychom pres to
stale ale povolit tak podobne prenosy, jako ted, takze pocitove myslim,
ze by doslo spis k pohorseni situace.

Realisticky, i pres Tvoji formulaci "s prstem v nose", tu tech 300M
stejne nevymlacujes, ne?

Ze to umis vytizit, je vec jina. To se da uz nejakou dobu, napr. z
univerzit, nebo nekterych levnych sardinko-hostingu v zahranici, v
colo-housech kde jedou s dedikacema na mnozstvi (a la Hetzner), apod. uz
dost dlouho, davno pred tim, nez jsme ten 300M shape zavadeli.

Kdybys tomu mel priradit nejakou prioritu, jak moc je pro Tebe lepsi
dostat treba vic RAM, diskoveho prostoru, vs. zlepseni max sirky pasma?

Ja jsem byl vzdycky nazoru, ze je lepsi ty $ vrazit radsi do HW, nez do
perpetualnich sluzeb, ktere az tak nevyuzijem, kde misto toho platime
jen za to, aby neco vypadalo opticky/marketingove dobre.

Ale mozna uz se situace az fakt tak posunula, mne se to ted s tim uzasne
nechodicim "pevnym" LTE od O2 v dobe "neomezenych" tarifu blbe posuzuje,
protoze jsem od netu od O2 spis odpojenej, nez pripojenej... (s
nadsazkou, ale tech 10Mbit peak co to dela, neni zadnej zazrak).

Co jsem byl v Bratislave na 300M lince uz pred 2.5 lety jsem na to, ze
by to byl problem, moc nenarazil. Mozna je to dneska jinak :)

/snajpa