[vpsFree.cz: community-list] ssh a screen po vypadku 2019-01-14 14:50 CET (na node3.brq)

Jakub Skokan jakub.skokan at vpsfree.cz
Wed Jan 16 11:05:24 CET 2019

On 1/16/19 7:55 AM, Jiri Drozd wrote:
> od vypadku viz subj. mi na VPSce odmita startovat SSH a SCREEN - oboje ma problem s chybejicim adresarem ve /var/run, jede to na ubuntu 16.04
>
> - sshd chybi /var/run/sshd a proto nenajede po restartu, musim rucne vytvorit /var/run/sshd a nastartovat sshd, nicmene po dalsim restartu adresar opet chybi a je nutno ho vytvorit znova

Je to skutečně problém poslední aktualizace systemd v Ubuntu 16.04 v
kombinaci s OpenVZ kernelem. systemd-tmpfiles nefunguje, protože kernel
neimplementuje potřebné flagy u openat(), viz bug report [1].

node3.brq a node1.pgnd by už měly být v pořádku, ostatní nody budou
aktualizovány zitra v noci, viz hlášené odstávky. Pak to bude fungovat
všude.

[1] https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/systemd/+bug/1804847

Jakub