[vpsFree.cz: community-list] CouchDB - praktické zkušenosti

Lukáš Němec lu.nemec at gmail.com
Wed Sep 26 14:16:46 CEST 2018

Ahoj,

máš pravdu, že řešit synchronizaci sám v aplikaci není úplně triviální problém, a určitě bys narazil na hodně ošklivý edge-case kde to prostě nepůjde vyřešit tak snadno.

Každopádně, doporučil bych napsat si různé scénáře v jazyce ve kterém se ti pohodlně testuje, a různě zkoušet spojit/rozpojit nody. Můžeš taky vyzkoušet co se stane když uděláš implementaci těch skladových zásob oběma způsoby.

Možná by se ta část připojování/odpojování nodů snadno simulovala pomocí dockeru nebo VM. Možná by to taky šlo přes iptables, ale za mě osobně bych asi zvolil docker (víc s ním umím).

Co se týče bodu 1), z uživatelského hlediska bych byl opravdu hodně naštvaný když bys mi neumožnil něco editovat (jasně, nejde internet, je to polehčující okolnost, ale i tak).

No a nakonec, dle toho článku co jsem posílal, CouchDB verzuje dokumenty. Takže pokud bys měl “produkt”: “sklad”: “ks”, který by se lišil, měl bys několik verzí toho dokumentu s jiným timestampem. A stejně by to bylo na tvé aplikaci jak vyřeší konflikt. CouchDB sama o sobě nemůže konflikt vyřešit, protože neví kontext daného dokumentu.

Dle tvého příkladu:

1) pokladna1 si GETne stav skladu a počet kusů: zboží1 10ks
2) pokladna2 udělá totéž, zboží1: 10ks
3) pokladna1 se odpojí, a někdo prodá 1ks, takže se po připojení uloží do DB zboží1: 9ks
4) pokladna2 se mezi tím taky odpojila a někdo prodal 1ks, do DB se po připojení uloží "_conflicts”:true a zboží1: 9ks
5) v DB máš 2 verze stejného záznamu, oba mají 9ks, a poslendí má konflikt. Pak je potřeba zjistit z verzí toho záznamu jaký má být výsledek.

To je ale nesprávně! Tedy aplikace musí postupně přehrát LOG transakcí. A možná že by takový způsob byl nejlepší, ale opět, jakmile je problém distribuovaný, tak je to opravdu komplikované.

Asi bych raději upravil zadání toho projektu. Například: každá pokladna má LOKÁLNÍ DB, která se synchronizuje. V případě výpadku online připojení NELZE editovat záznamy sdílené mezi více pokladnami. V takovém případě můžeš použít CouchDB, a usnadníš si práci.

Lukáš