[vpsFree.cz: community-list] nameserver

Petr Bolf petr.bolf at taborpolana.cz
Wed Mar 7 13:40:47 CET 2018

Ahoj,

díky.

Upřesním, oč mi jde. Nechci provozovat vlastní dns. Mám někde. u
poskytovatele hostingu,  koupenou domenu, ale svůj web budu mít na
vpsfree. Takže u toho hostingu změním A a AAA záznamy na IP adresy mého
vpsfree.

Když jsem takhle přesměrovával na tuším rosti.cz, tak mi poradili, že
nemusím měnit A a AAA záznamy, ale že můžu změnit nameservery. Což bylo
jednak méně práce v tom webovém adminu na hostingu, jednak to řešilo
případnou změnu IP adresy na roští.

A jde mi o to, jestli to s tím nameserverem funguje i na vpsfree.
Vlastní nameserver provozovat nechci. Ale jestli to dobře chápu, tak
zjednodušeně řečeno, na tom roští to šlo změnou nameserverů, protože to
je hosting, zatímco na vps musím z principu mít vlastní nameserver, nebo
případně to mít někde domluvené, ale to nedává smysl, když mohu použít
ten, kde mám koupenou domenu.

Takže si změním A a AAA záznamy a když se někdy změní má IP adresa, budu
to měnit vše tam. Ve webovém rozhraní hostingu, místo v konzoli přes ssh.

dík