[vpsFree.cz: community-list] OT - PHP, MSQL a sdílení dat

Jan B. Kolář janbivoj.kolar at zazen-nudu.cz
Mon Jul 2 11:26:18 CEST 2018

Ahoj,

chtěl jsem Vás poprosit o radu s jedním problémem, který teď řeším.

Když byl loni blázinec kolem EET, rozhodl jsem se jít vlastní cestou a pro
svoje prodejny nasadil pokladní software v PHP (v PHP umím programovat, takže
jsem si byl schopen do programu udělat implementaci EET). Celá věc mi běží na
serveru a pokladny se tam připojují pomocí SSH tunelu.

Co mi však  začalo dělat starosti jsou výpadky připojení. Za celý rok jich
bylo jen pár, přesto bych však nechtěl dostat pokutu za to, že v době výpadku
nedávám lístky.

Začal jsem si tedy pohrávat s myšlenkou, že bych aplikaci přesunul na každou
pokladnu zvlášť (tzn. na pokladně by běžel nginx, PHP a mysql) a na server si
dělal jen replikaci databází, abych pak mohl dělat z pokladen výkazy, aniž by
byly v běhu.

Až po sem myšlenka dobrá, jenže dnes mi došlo, že budu potřebovat některá data
sdílet mezi pokladnami - například seznam produktů. Ten potřebuji mít
přístupný lokálně, aby šlo produkty účtovat v případě výpadku, ale zároveň ho
také potřebuji synchronizovat, aby se produkt do seznamu nemusel přidávat na
každé pokladně zvlášť. No a tady nevím, jak k tomu mám přistoupit :-(

Neřešil jste někdo podobný problém? Napadlo mě, zda nemít pro sdílená data
druhou databázi, která by byla na serveru a replikovala se na pokladny.
Přiznám se ale, že nevím, jak bych v tomto případě řešil zápisy do master
databáze na serveru a čtení z lokální slave databáze na pokladně.

Ocením jakoukoliv radu nebo odkaz.

Všechny zdraví

Honza

--