[vpsFree.cz: community-list] vpsFree.cz a GDPR

Stepan Liska stepan at comlinks.cz
Fri Feb 2 15:23:52 CET 2018

Údajně takovéto věci by mělo být možné schovat pod "oprávněný zájem
správce".

Jde o to, abys to, jaká politika je vůči logu uplatněna, měl napsané v
nějakém dokumentu a dodržoval lhůty co tam jsou uvedené a bylo tam
zdůvodněno proč ty údaje potřebuješ (např. eshop - po dobu platnosti
reklamačních podmínek nebo po dobu možnosti soudního sporu se
zákazníkem). A hlavně aby taková doba skladování byla obhajitelná. Což
se podle mě týká i logů - pokud se někdo o něco pokouší, nějak uhádnout
heslo nebo tak, potřebuji mít 14 dní logů zpět, abych to mohl dohledat.
Potom sice logy mám pořád (analýza návštěvnosti), ale už údaje
anonymizuji, nebo pseudonymizuji (tady hash nestačí, musí to být náhodná
hodnota nespojitelná s původním údajem). Hash je jenom ochrana - původní
údaje zamknu do sejfu a v dokumentech dále používám jen nějaké
nevýznamové číslo, které ale pomocí obálky v sejfu dokáži spojit s
původním údajem. Po 6ti měsících obálku zničím a tím jsem údaj
pseudonymizoval. Tak nějak.

Stejně jako nemůžeš vyhovět výmazu os. údajů pokud máš ze zákona
vyplývající důvod je skladovat (zaměstnanec - myslím 30 let kvůli
důchodu, účetnictví - 10 let kvůli kontrole), tak podle mě zákazník
eshopu, pokud byl uzavřen smluvní vztah (nakoupil, zaplatil a odebral
zboží) nemůže požadovat výmaz, protože po dobu 3 let tě může žalovat, že
tvoje zboží něco způsobilo, nebylo v pořádku whatever. Pak je promlčení
a už skladování neobhájíš.

Š.
**