[vpsFree.cz: community-list] vpsFree.cz a GDPR

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Fri Feb 2 10:33:25 CET 2018

Nejsem právník, berte s rezervou: Osobní údaj je takový údaj, který
umožňuje identifikovat osobu - buď přímo, nebo ve spojení s nějakým
jiným údajem.

Příklad - Jarda Novák z Prahy 4, bytem ulice Něcovpražčtyřská 123 -
jednoznačně identifikuje osobu.

Příklad - počítač s IP adresou 1.2.3.4 se přihlásil do SSH honeypotu
účtem root a heslem toor a pokusil se nahrát tam nějaký perlovský skript
- neidentifikuje žádnou osobu, není osobní údaj.

To mezi tím je - podle mě - šedá zóna. Když budu mít v access logu údaj,
že z IP adresy 4.3.2.1 se stáhl tenhle seznam obrázků a stránka s URL
/hrnec/ , tak to jako osobní údaj moc nevypadá. Až do doby, než se někam
do databáze zaloguje, že Jarda Novák si z IP adresy 4.3.2.1 objednal
hrnec, protože tahle informace spojuje Jardu Nováka s jeho IP adresou.

Údaj o IP v té databázi je nejspíš osobní, ale je osobní údaj i to, co
je v logu? (Za předpokladu, že třeba log webserveru mám já, databázi
provozuju taky já, ale patří klientovi.)

No a najednou možná máte logy plné osobních údajů. Což je samozřejmě
problém, protože máte taky povinnost je vymazat v případě, že si někdo
řekne, což je blbé, protože ty záznamy včetně IP adresy v nich máte
proto, aby bylo podle čeho identifikovat, kdo kde dělá bordel.

Já bych to shrnul tak, že to, na čem bude nejvíc záležet, je, co si
myslí úřad - nutnost mít logy včetně IP adres pro zpětnou analýzu je
zajímat nebude, zaíjmat je bude jenom to, jestli je váš pohled na to, co
je osobní údaj, shodný s jejich.

Pokud se ten pohled neshoduje, moc se neděje, pokud na vás nepřijdou.

Když na vás přijdou, nezbude vám nic jiného, než se odvolávat a soudit a
doufat...