[vpsFree.cz: community-list] Blacklist

Viktor Čížek viktor at m19.cz
Thu Aug 16 19:59:56 CEST 2018

Ok.

Jak souvisí mailový blacklist s tím, že někde někoho nepustí firewall na http, to vážně
netuším. Netvrdím, že to souviset nemůže, ale je to pro mě asi terra incognita. Možná je ten
firewall zbytečně přechytralý...

Pokud někde nějaká firma zahodí mail, který šel od Tebe, ze Tvého MTA, jsou to jejich s*ačky.
Opravdu. Pro Tebe je rozhodující, že ho od Tebe převzali k doručení. Tvůj díl práce jsi odvedl
v pořádku.
Co to je za firmy? Jsou u nás nebo v zahraničí?

Neznám pozadí - jestli takové maily posíláš soukromě nebo to je v rámci Tvého bussinessu.
Jestli chceš něco Ty od nich (příjemců) nebo oni od Tebe. Pokud ten mail děláš jako službu pro
zákazníka, máš záznamy v logu, že jsi zprávu v pořádku předal MTAčku příjemce a co s ní udělal
on, to nejsi schopen ovlivnit. To musí zákazník pochopit. Teda, pokud není naprostej debil,
že... Od takových zákazníků ale raděj zavčas pryč...

Pokud ho převzít nechtějí a vyhazují Tvoje MTA s chybou 554 Service unavailable nebo nějak
podobně, pak by asi stálo za to, podívat se na konkrétní záznamy v logu. Ty bych asi chtěl
vidět, abych té historce uvěřil. ;)

A mimochodem, dnes jsem tady zmínil blacklist SORBS. To byla/je pěkná banda. Tehdy jsem se o
tom bavil mj. i se známým z Cesnetu a ten mi psal něco ve smyslu, že SORBS jeho špatná pověst
předchází.
Oni tehdy ty adresy zalistovali jen tak. Protože to uznali za vhodné. V nějakém howto nebo
readme psali cosi ve smyslu "My jsme nezávislá společnost, řídíme se vlastním uvážením a nikomu
se nezodpovídáme, za to co děláme. Jsme neomylní a nikdo nemá právo nás kritizovat nebo říkat
co máme dělat.". Nějak tak to vyznívalo.
Oni se tehdy rozhodli, že ty adresy jsou "broadband" a "dynamic" a na takových, podle jejich
názoru, nemá co dělat MTA. Pokud z takových IP adres nějaký MTA poštu odesílá, je to podvod a
zombie počítač, který rozesílá spam. Nešlo s nimi hnout. Aspoň ne dřív než za 3/4 roku. Ani
nadnárodní ISP s nimi dlouho nic nezmohl.

Chci tím říct, že kolikrát ani není potřeba nic zvláštního dělat (natož rozesílat spam) a
adresa se ocitne na seznamu nebo se tam třeba vrací zas a zas.

V.