[vpsFree.cz: community-list] Klonování virtuálu opravuje aplikace?

Stanislav Vasko standa.web at gmail.com
Wed Oct 18 20:36:12 CEST 2017

Díky za tipy. Nejsem žádný serverový guru, spíše člověk co několik let měl linux na počítači a tak trochu “povýšil” neustálím rejpáním se v “těch linuxech" na člověka co rozběhal server, nastavil pár utilitek, pak i smtp, a k tomu místo FTP přešel na SSH a tak “rozumí i těm internetům". Takže pomalu s těmi odbornými radami, ať neházíte perly sviním :)

Zatím co jsem zjistil je fakt, že za problémem stálo (pokud se to zase neprojeví) nastavením send_mail() parametru fail_silently=False. Nastavil jsem na fail_silently=True a chyba zmizela. Resp. nezmizela, ale aplikace si s tím přestala lámat hlavu a jede. Sranda je, že email se odeslal vždy, do databáze se také vše propsalo i se starým nastavením a chyba nastala někde na WSGI a asi jen někdy. V logu Apache vidím něco o restartování WSGI apod. a jen někdy se to logne. Oklonováním mohl svou roli sehrát restart a také jiná doména (pustil jsem si to na jiné doméně 3.řádu), takže relativně “čerstvější” a proto to asi nepadá. Banality jako plný disk apod. nehrozí, nemám ani 10%, pamět využita sotva na 400MB, CPU se fláká celé dny (bych měl na VPSfree asi chtít slevu :) ). Nicméně zmíněný restart produkce nepomohl, restartování Apache jsem zkoušel jako první.

Takže, teoreticky, někde něco je na hraně nebo prostě nějaká nedávná aktualizace (Python, Django) už překročila kompatibilitu s takto starým WSGI v této věci a ruplo to. Více asi nezjistím, co jsem zkoušel Googlit, většinou lidé prováděli update WSGI na problémech vykazující se v logu podobnými hláškami. WSGI to nejspíše bude i z toho důvodu, že pokud si pustím Django server na produkci (./manage.py runserver 0.0.0.0:8000) a zavolám z venku, vše běží jak má bez jakéhokoliv problému či náznaku alespoň varování.

Díky všem za nápady a rychlou pomoc, kdyby se problém objevil nebo nějaké další symptomy, určitě se ozvu.

Standa