[vpsFree.cz: community-list] Vlastny mail server

Jakub Fišer kuba at ufiseru.cz
Tue Mar 21 22:10:12 CET 2017

Já mam největší problém s odchozí poštou - ať dělam co dělam, často končí u velkých hráčů ve spamu. A to mam SPF, reversní záznamy, Postfix šifruje kde může (SSL/TLS) s validníma certifikátama (Let's Encrypt) a snaží se maximálně dodržovat RFC. Ale z některých domén to prostě padá do spamu. Lepší se to, ale furt je to problém. DKIM zatim nemám, toho se bojim :)

Jinak co se údržby týče, minimální až nulová - mam tam PostfixAdmina pro uživatele a na správu virtualboxů, mail klient je RainLoop (nebo IMAP - dovecot), a akorát udržuju aktuální balíky a občas zkontroluju šifrování, jestli tam neni povolená nějaká zastaralá šifra (hlavně na http serveru pro webmail a postfixadmina). Za nějakých 5 let jsem na to pořádně nešáh a funguje to, až na ty spamy, v pohodě.

Příchozí spamy řeším SpamAssasinem, podle odezvy uživatelů s nulovými false-positive a minimálními false-negative. Chci ale zkusit rspamd.

 -miky

--
Jakub Fišer
IT | DevOps | Audit