[vpsFree.cz: community-list] Vlastny mail server

tomas at zmek.eu tomas at zmek.eu
Tue Mar 21 11:53:46 CET 2017

Na VPSfree nemam. Mam bokem vlastni vps server ciste pro maily a vyuzil
jsem k jeho nakonfigurovani a spravu https://mailinabox.email . Skrip ti
pomuze nainstalovat vse potrebne. Mam tu i ssl certifikat prev
letsencrypt a spravu nekolika mailovach schranek s na nekolika domenach.
Umi to i exchange, ale uplne jsem ho netestoval. Jako webove rozhrani
pro cteni mailu je roundcube s nainstalovanymi pluginy hlavne pro spravu
filteru a pro spam. Pro kontakty a kalendar se tu vyuziva owncloud.

Toto reseni mi bezi rok a resil jsem jen jeden problem s openssl. Dalsi
problem nastal v okamziku, kdy jsem mel vetsinu dns domen smerovanou na
tento server. Nevim jestli to byla chyba serveru, nebo uplne nekde
jinde, ale domeny z ceskeho pripojeni, prestaly byt dostupne a hlasili,
ze dns nezle nacist. Pritom ping z nemecka a zahranici slo. Mozna to byl
proste jen problem, ze server mam v zahranici. Pokud to nebyl vylozene
problem tohoto reseni, jako takoveho, tak prevodem DNS na svuj mailovy
server, ziskas automatickou konfiguraci dalsich veci, jako je SPF zaznam
a podobne.

Tom

Links:
------