[vpsFree.cz: community-list] PHP, nginx a /dev/urandom

Oto Petura opetura at gmail.com
Thu Mar 9 19:08:50 CET 2017

Ahojte,

nejaky cas mam problem so sessions na serveri. Presiel som z apache na
nginx + php_fpm. Chvilu vsetko islo fajn a potom mi prestali fungovat
session a do error logu mi to hadze toto:

PHP message: PHP Fatal error:  Uncaught Exception: Could not gather
sufficient random data

Traceback ukazuje na session_start().

Skusil som aj vycitat data z /dev/urandom sam aby som zistil ci PHP ma k
suboru pristup a funguje to spravne. Takze bud funkcia session_start
nepouziva /dev/urandom, aj napriek tomu ze som to nastavil, alebo
/dev/urandom negeneruje dostatok entropie.

Problem sa prejavil po restarte fyzickeho stroja. Takze neviem, ci je to
problem v mojom konfigu, ktory sa prejavil az po resete alebo ci nastala
nejaka zmena na urovni fyzickej masiny, ktora to sposobuje.

Viete mi poradit co dalsie skontrolovat a odkial moze tento problem
pramenit?

Dik