[vpsFree.cz: community-list] vpsFree na InstallFestu

tomas at zmek.eu tomas at zmek.eu
Wed Jan 11 11:06:49 CET 2017

AD2

pro začátečníky by bylo dobré zmínit, krom té práce v terminálu a tak
dále, že existují nástroje pro správu serveru přes webový prohlížeč.
Jako je ispconfig nebo virtualmin. Oba mají skript pro automatickou
instalaci všeho potřebného a nastavení. Pro úplný začátek by chtělo
ukázat, že to jde takhle jednoduše. Samozřejmě pak by se mohlo ukázat,
že to jde i snadno pohodlně přes terminál, ale dost lidí odradí VPS
kvůli připojování na server přes ssh a nastavování všeho přes textový
editor a podobně. Některé hostingy dokonce dělají i instalaci těchto
prostředí na VPS v rámci objednávky. Myslím, že to tak má Wedos, který
nabízel ispconfig a Web4U nabízí snad virtualmin. Dělal jsem jim tam
návody k virtualminu, když jsem byl zaměstnán na podpoře.

Tomáš