[vpsFree.cz: community-list] {Disarmed} {Disarmed} Re: jak nastavit openvpn server na debianu

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Sun Jan 8 13:02:07 CET 2017

Pokud chcete přes ten VPN tunel přistupovat dál do Internetu, tak pokud
ten tunel nefunguje, je ten server to jediné, na co by se mělo jít
připojit. Za předpokladu že je klient nastavený správně

Proč - protože v takovém případě by ve směrovací tabulce klienta měl být
záznam, že pouze provoz k IP serveru má jít přes síťové rozhraní
připojené do internetu, zatímco všechen ostatní provoz přes tu VPN

S Network Managerem neporadím, ale zkuste ten tunel zapnout a nastavit
všechno tak, jak si myslíte, že to má být, a pak sem pošlete výpis
příkazu "ip route" z klienta i ze serveru. Na klientovi by mělo být něco
jako

1.2.3.4/32 via 5.6.7.8 dev eth0
10.8.0.0/24 dev tun0
default via 10.8.0.1 dev tun0

1.2.3.4 je IP adresa vaší VPS, 5.6.7.8 je výchozí brána vašeho ISP

Jinak přesně jak teď zrovna napsal předřečník - tcpdump je váš kamarád,
ping na nějakou adresu do internetu a

tcpdump -i interface -n 'icmp'

vám ukáže, kudy ty pakety odcházejí.