[vpsFree.cz: community-list] {Disarmed} Re: jak nastavit openvpn server na debianu

Matouš Michalík vps at matousmichalik.com
Sat Jan 7 00:32:44 CET 2017

Zdravím ovpn jsem nastavoval zrovna teď v týdnu, a po drobných úpravách
jsem uspěl s configurací níže, dle návodu na debian wiki
https://wiki.debian.org/OpenVPN

proti návodům co jsem našel na internetu jsem měnil interface v iptables,
na me instalaci neni eth0 ale venet0 a openvpn server jsem pouštěl přes:

# systemctl start openvpn at openvpn.service

aby se správně použil configurační soubor v /etc/openvpn/openvpn.conf

Navíc mě napadá, že není uvedený software na klientské straně, v mém
případě tunnelblick zafungoval bez problémů. V případě připojení přímo přes
binárku openvpn z klienta jsou potřeba extra ip routy. Alespoň tak jsem to
pochopil viz.

https://wiki.debian.org/OpenVPN#TLS-enabled_VPN

# cat /etc/openvpn/openvpn.conf

port 1194
proto tcp
dev tun

push "redirect-gateway def1 bypass-dhcp"
push "dhcp-option DNS 8.8.8.8"

ca      /etc/openvpn/easy-rsa/keys/ca.crt    # generated keys
cert    /etc/openvpn/easy-rsa/keys/server.crt
key     /etc/openvpn/easy-rsa/keys/server.key  # keep secret
dh      /etc/openvpn/easy-rsa/keys/dh2048.pem

server 10.9.8.0 255.255.255.0  # internal tun0 connection IP
ifconfig-pool-persist ipp.txt

keepalive 10 120

comp-lzo         # Compression - must be turned on at both end
persist-key
persist-tun

status log/openvpn-status.log

verb 3  # verbose mode
client-to-client

pravidla pro iptables

# iptables -A INPUT -p tcp -m tcp --dport 1194 -j ACCEPT
# iptables -A FORWARD -i venet0 -o tun0 -m state --state
ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
# iptables -A FORWARD -s 10.9.8.0/24 -o venet0 -j ACCEPT
# iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.9.8.0/24 -o venet0 -j MASQUERADE

# configurace klienta

client
dev tun
proto tcp