[vpsFree.cz: community-list] Clenska schuze

Martin Sivák mars at montik.net
Thu Jan 5 10:25:51 CET 2017

Ahoj,

Nejsem si úplně jistý, co by se stalo u případného soudu.

Na VH se očekává diskuse k bodům a možnost podávat pozměňovací návrhy,
to tady u tohoto způsobu poněkud chybí (pokud nemají jiný
mechanizmus).

Je několik soudních rozhodnutí (šlo o společenství vlastníků bytů),
které zneplatnily celou VH, mimo jiné kvůli tomu, že se nekontrolovala
usnášeníschopnost před každým hlasováním (např. Vrchní soud v Praze ze
dne 23. 1. 2009, sp. zn. 7 Cmo 160/2008).

Na druhou stranu hlasování pomocí per rollam je podle všeho přípustné,
tak by to asi šlo i po internetu. Jen ta identifikace hlasujících je
taková.. komplikovaná. Jakmile se objeví někdo, kdo chce udělat
problém, tak se špatně dokazuje, že to byl opravdu on (u počítače může
sedět kdokoliv).

> Dovolujeme si Vás upozornit, že dle platných stanov je účast na Valné
> hromadě povinná.

Na přesně toto nám náš právník (máme sportovní klub) řekl, že je to
nevymahatelný nesmysl, protože účast na VH je podle zákona právo, ale
ne povinnost.

> Pro spuštění hlasování klikněte na následující odkaz. Pokud nebudete
> hlasovat z našeho připojení, připrate si rovněž přihlašovací jméno a heslo
> pro služby (email). Při hlasování z našeho připojení nejsou žádné
> přihlašovací údaje potřeba.

Takže může hlasovat kdokoliv z domácnosti, nebo třeba návštěva? Zajímavé..

Martin