[vpsFree.cz: community-list] PHP 7 Ubuntu 16.04

Jiří Eischmann jiri at eischmann.cz
Mon Feb 27 17:13:09 CET 2017

> Čaute, nemal niekto z Vás takýto problém s PHP 7 na Ubuntu 16.04 tu na
> VPSFree?
>
> session_start() "Could not gather sufficient random data"
>
> Ak hej, vopred díky za riešenie.

Dnes jsem narazil na to samé ve Fedoře 25. Lehnul mi kvůli tomu celý
Nextcloud :/ Mají tam nějaký skript, který pomocí funkce random_int
kontroluje, jestli se generují dostatečně náhodná čísla, a pokud selže,
Nextcloud vůbec nenastartuje. Přišlo to s aktualizací na PHP 7.0.16... Když
jsem downgradoval na 7.0.12, tak problém zmizel. Aktuálně rollbackuju na
snapshot před aktualizací a php si hodím na aktualizační blacklist, ale je
to jenom krátkodobé řešení... Zkoušel jsem i PHP 7.1 z Remiho repozitáře a
chová se to stejně.
Je to divné. Když jsem testoval úroveň entropie přes
/proc/sys/kernel/random/entropy_avail, dostával jsem hodnoty mezi 1700 a
2000. Četl jsem, že entropie nad 1000 by měla být dostatečná.
Haveged v guestu se mi nepodařilo nastartovat. Služba mi selhávala se
stejným výstupem jako kolegovi výše.

Jirka