[vpsFree.cz: community-list] vpsAdminOS

snajpa at snajpa.net snajpa at snajpa.net
Sat Dec 30 15:52:58 CET 2017

Cauves Tome,

1) jak jsem psal, musime se (minimalne ze zacatku) podelit o 32bit
uid/gid space, takze jojo, user namespace bude, aj nested, kazdy clen
jich bude moct mit nekolik nezavislych, aby sis mohl vyizolovat
kontejnery aj mezi sebou (ale pak si neuvidi na data pres NFS,
NAS/backupy/... budou specificke danemu rozsahu UID/GID daneho clena).

On ten user namespace musi byt spravne pouzity, aby daval smysl (od
cehoz presne mame osctl). A jeste nesmi byt sam - u nas pojedeme
minimalne AppArmor, ale jeste cekam i nejake eBPF filtry na kritickych
syscallech a podobne.
Dalsi vec, co si slibuju od naseho custom setupu a noveho jadra, je
casem moznost zacit autogenerovat live patche, takze pripadne nove
zranitelnosti pujde zaplatovat za ziva bez rebootu. Hodne z toho uz je v
4.14 LTS kernelu, ale ne vsechno a tak cekam, ze live patching budeme
resit za chodu az s nejakym druhym-tretim LTS kernelem potom.

2) vpsAdmin je aktualne z vetsi casti v Ruby, webui preziva v PHP proste
proto, ze se nenasel nikdo, kdo by to preklopil nakomplet do browseru
(protoze to server-side uz vlastne byt vubec nemusi).

/snajpa