[vpsFree.cz: community-list] Arch Linux a problem s glibc >=2.26

Jakub Skokan jakub.skokan at vpsfree.cz
Sat Dec 2 15:22:57 CET 2017

Ahoj,

On 12/02/2017 10:38 AM, Jindřich Sadílek wrote:
> podařilo se tohle pořešit / existuje řešení? Začínají se objevovat
> aktualizace balíků jako openssh a po pokusu tento týden vše upgradnout
> (vyjma blacklistovaného glibc a jeho závislostí) jsem musel obnovovat ze
> zálohy - nešlo se ani připojit, tj. rozbíjí to i nějaké další balíky...

No, jedine reseni, o kterem vim, je aktualizovat kernel, tedy pro nas
prechod na LXC. Neco bychom meli mit pripravene v Q1 2018, abychom to
stihli do vydani ubuntu 18.04 LTS, protoze ani ubuntu 17.10 uz
nefunguje, taky ma glibc 2.26.

Nez se k tomu LXC dostaneme, vidim nekolik moznosti:

 - neaktualizovat problemove balicky a pockat s tim na LXC, samozrejme
   ti to z bezpecnostnich duvodu nemuzu doporucit :)
 - hodit si Arch do KVM [1], tam mas vlastni jadro a problem s glibc
   neexistuje
 - docasne prejit na nejakou jinou distribuci jako ubuntu 16.04,
   debian 9, centos 7, atd.

Nic lepsiho me bohuzel nenapada.

Jak s prechodem na LXC postupujeme muzete sledovat na githubu:

  https://github.com/vpsfreecz/vpsadminos

  https://github.com/vpsfreecz/vpsadmin/tree/lxc

[1] https://kb.vpsfree.cz/navody/vps/kvm

Jakub