[vpsFree.cz: community-list] Vlastny mail server - report

Peter Bačinský peter at bacinsky.sk
Sun Apr 9 01:34:03 CEST 2017

Čaute, tak sa to podarilo, vďaka všetkým ešte raz za reakcie, prečítal
som každú.

Rozhodol som sa napísať krátky report, možno sa to niekomu zíde:

Inštaloval som si to všetko ručne, keďže mám rád veci pod kontrolou a
chcem vidieť pod kapotu.

Mail server klasika: postfix + dovecot + spamassassin + let's encrypt +
roundcube

Pomohol mi aj tento v pohode návod:
https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-configure-a-mail-server-using-postfix-dovecot-mysql-and-spamassassin

Porty som povolil iba "secured".

Veľmi sa mi páči tento nástroj na overovanie mailov:
http://www.mail-tester.com/

A samozrejme kto nepozná: http://mxtoolbox.com

Užívateľov si spravujem zatiaľ cez Adminer :) kde som si spravil
procedúru aspoň na pridanie užívateľa. Chcem používať čo najmenej
externých nástrojov, preto si na to spravím modul do vlastného systému
časom.

Mailové schránky som synchronizoval zo starého hostingu cez imapsync.

Celkovo vzato, trvalo to cca 2 dni a nejakú tú prebdenú noc, citím sa
teraz trocha zlomený ale momentálne to šlape kvalitne a za ten pocit
dobre odvedenej práce to stojí. Navyše už nemusím platiť predražený
zahraničný hosting a zarobené peniažky môžem investovať do VPSfree.

Díki ľudia všetkým ešte raz, internet je kúuul... :)

--

S pozdravom / Thanks,

*Peter Bačinský*
konateľ spoločnosti / CEO

*Webino, s. r. o.*
Železničná 152/75
Veľký Biel 900 24
Slovensko / Slovakia

*Web stránky a internetové aplikácie pre Vaše podnikanie.*
*Web sites and internet applications for Your business.*

+421 918 641 804, info at webino.sk <mailto:info at webino.sk>, www.webino.sk
<http://www.webino.sk/>

*PROSÍM ZACHOVÁVAJTE HISTÓRIU V SPRÁVE*
*PLEASE KEEP THE MESSAGE HISTORY*