[vpsFree.cz: community-list] kompilace openwrt pro RB2011UiAS

Stepan Liska stepan at comlinks.cz
Tue Sep 6 16:44:56 CEST 2016

Ahoj,

mám dotaz a prosbu.

Krátká verze: Nemáte někdo náhodou buď binárku opatchovaného jádra pro
Mikrotik RB2011 ve verzi kompatibilní s existujícím ImageBuilderem pro
Chaosz Calmer nebo snapshot, nebo ideálně kompletní ImageBuilder už s
jádrem opatchovaným? Nebo aspoň přesný návod včetně patchování na
kompilaci z aktuálního trunku?

Dlouhá verze: Snažím se rozchodit OpenWRT pro Mikrotik
RB2011UiAS-2HnD-IN. Mám částečný úspěch, chodí mi vlastně všechno kromě
WiFi, šel jsem podle návodu na wiki, nicméně asi nechápu git nebo co.
Povedlo se mi pro Chaosz Calmer stáhnout zdroje, nakonfigurovat,
opatchovat a zkompilovat jak jádro tak ImageBuilder. Nicméně jádro
nechodí s oficiálním snapshotem (ve snapshotu je 3.18.23 a mě se
kompiluje nějaké novější) úplně dobře a zkompilovaný ImageBuilder měl
zase problém se závislostmi, takže novější image s novějšími verzemi
modulů prostě odmítl vyrobit. Když se snažím v gitu přepnout na commit
se starým jádrem, abych si zkompiloval jenom opatchované jádro a použil
ho s oficiálním ImageBuilderem, tak to neprojde ani přes patche. Když
zkouším kompilaci z trunku, tak se mi nedaří kompilovat ani jádro.
Podařilo se mi na 15.05.1 aplikovat správný patch, jádro krásně chodí s
funkčními gigabit porty, ale nedaří se mi k tomu kompilovat příslušné
balíčky a ty z distribuce nefungují, protože jaderné moduly jsou pro
jiné jádro. Oni zřejmě nemají v gitu označeny commity ze kterých
oficiální obrazy kompilovali, aspoň jsem nenašel žádný tag ani log, a
když jsem zkoušel commity co by měly mít správné jádro, tak mi ani jeden
přes patche neprošel, končí to na chybu.

Je mi v zásadě jedno, jestli budu mít Chaosz Calmer nebo trunk, ale
potřebuji nějaký funkční ImageBuilder buď obsahující nebo k němu
zkompilované opatchované jádro v příslušné verzi.

Díky a mějte se,
Štěpán.