[vpsFree.cz: community-list] Ako na PGP?

Oto Petura opetura at gmail.com
Mon Nov 28 10:01:21 CET 2016

Ahojte,

rad by som zacal pouzivat PGP na podpisovanie a sifrovanie mailov.
Presiel som si niekolko tutorialov a manualov pre konfiguraciu
gnuPG + mutt ale nejak z toho neviem vyjst.

Rozumiem zakladnej myslienke web of trust a chcem sa opytat na prakticke
problemy a riesenia ludi, ktori uz nejaku skusenost maju. Ak sa nieco
stane s master klucom, okolo ktoreho by som mal uz vytvoreny web of
trust tak mam problem, lebo by som stratil s danym klucom aj cely WOT
nie? Otazka teda je ako spravne pouzivat PGP tak, aby som si ochranil
svoj master kluc? Tiez mam myslienku ze master by mohol mat neobmedzenu
platnost a realne by som pouzival subkeys s obmedzenou platnostou. Takto
som to chcel vyskusat ale zjavne som nieco nezvladol lebo som
zasifrovany mail nemohol otvorit a neviem presne aky je vztah medzi
subkeys a master klucom. Zakladom podpisovania a sifrovania rozumiem ale
kedze sa venujem daleko viac HW bezpecnosti tak detaily su mi stale dost
vzdialene.

Mozte mi niekto poradit ci uz dobry zdroj alebo vlastny postup /
skusenost s PGP a ako to spravne pouzivat? Mozno by to nebol zly namet
aj na prispevok do KB.

Dik,

Oto