[vpsFree.cz: community-list] regulace topení a domácí automatizace

Pavel Vondřička Pavel.Vondricka at ff.cuni.cz
Sat Nov 26 00:31:35 CET 2016

Ahoj,

někdy před rokem jsem koupil dvě eQ-3 Max! hlavice od Conrada, spolu s
nástěným termostatem a bránou. Rovnou přiznávám, že prostě nemám čas s
tím moc experimentovat, takže to prostě mám celou dobu jen nastavené v
jednom týdenním programu. Protokol vypadá celkem zdokumentovaně a kromě
OpenHAB je podpora třeba ještě v univerzálnějším (ale nízkoúrovňovějším)
FHEM - viz třeba http://fhem.de/commandref.html#MAX).

Už z té dokumentace je vidět, že programovat lze cílové teploty i
týdenní teplotní program, ale už nikoliv řídit otevření ventilu
"manuálně" na nižší úrovni, třeba konkrétně v procentech. (Nanejvýš lze
nastavit procentuální hranici, do jaké míry se má ventil uzavírat
maximálně.) Bohužel mám nevyhnutelný pocit, že ventil pracuje pouze v
módu zavřeno-otevřeno a nic mezi tím snad nezná. Ale třeba se pletu.

Navíc, když jsem to naposled zkoušel, zjistil jsem, že se samovolně
vytratila asociace mezi bránou a jednotlivými ventily (což pro funkci
nevadí, protože jakmile se hlavice jednou naprogramují, fungují
nezávisle). Takže jsem to zase musel znova asociovat od začátku. Možná
bych to měl zkusit znova, když topná sezóna zase začíná, jestli to po
létě funguje nebo zase už ne? Holt to je jen laciná "hračka" od Conrada,
žádné zázraky techniky. Jiné hlavice/systémy jsou výrazně dražší - ale
je otázka, jestli by toho nakonec uměly víc (a za kolikanásobnou cenu).

Zdraví,
Pavel