[vpsFree.cz: community-list] změna hostname po restartu

Jakub Skokan jakub.skokan at vpsfree.cz
Mon Jan 18 10:56:11 CET 2016

On 01/18/2016 09:54 AM, Branislav Blaskovic wrote:

> Ja som si vsimol, ze ti to vzdy zmeni na hodnotu, ktoru mas vo
> vpsadmine. Problem ale je, ze ak tam zadas domenu 3. urovne:
> test.domena.cz
> tak hostname sa nastavi iba na "test" a nie na cele domenove meno.
> Tiez ma to hrozne hneva.

Dela to vzctl minimalne pro debian [1] a centos7 [2]. V debianu afaik
neni stanoveno, jestli ma byt hostname FQDN, nebo ne. V centos7 man 5
hostname doporucuje, aby hostname domenu neobsahovalo:

> The hostname may be a free-form string up to 64 characters in length;
> however, it is recommended that it consists only of 7-bit ASCII lower-case
> characters and no spaces or dots, and limits itself to the format allowed
> for DNS domain name labels, even though this is not a strict requirement.

V obou pripadech za nas rozhodlo openvz a k FQDN se da dostat pres
hostname --fqdn. FQDN je uvedeno v /etc/hosts pro IP adresu VPS
(verejnou IP, ne localhost).

Kdyz bychom toto chovali chteli zmenit, nabizi se dve moznosti:

 1) Volitelne nespravovat hostname ve vpsAdminu, potom vzctl nebude
    prepisovat /etc/hosts ani soubor s hostname
 2) Patchnout vzctl, aby nastavilo hostname, tak jak jej zadal uzivatel

1) je implementovatelne, ale podle ceho by pak lide VPS identifikovali?
Pokud by navic hostname ve vpsAdminu nesouviselo s hostname v systemu,
mohlo by to byt matouci. 2) by zmenilo hostname vsech VPS s debianem a
centosem, coz se mi moc nelibi.

Kdyz se vratim k tomu mail serveru, tak aspon postfix s hostname systemu
vubec pracovat nemusi. V main.cf mam toto:

  myhostname = mail.havefun.cz
  myorigin = $myhostname

Hostname VPS je uplny jiny a zadny problem jsem nemel.

[1]
https://src.openvz.org/projects/OVZL/repos/vzctl/browse/etc/dists/scripts/debian-set_hostname.sh#28

[2]
https://src.openvz.org/projects/OVZL/repos/vzctl/browse/etc/dists/scripts/redhat-set_hostname.sh#30