[vpsFree.cz: community-list] změna hostname po restartu

Branislav Blaskovic branislav at blaskovic.sk
Mon Jan 18 09:54:45 CET 2016

> Mám server na Debian 8 a problém v rámci vpsfree je ten, že pro správný
> provoz mailserveru potřebuji FQDN, to jsem si nastavil, ale po restartu se
> vždy přepíše zápis v hosts na local.domain.

Deje sa mi presne to iste. Pisal som ohladom toho uz na podporu pred
11 dnami, zatial ziadna odpoved.

Ja som si vsimol, ze ti to vzdy zmeni na hodnotu, ktoru mas vo
vpsadmine. Problem ale je, ze ak tam zadas domenu 3. urovne:
test.domena.cz
tak hostname sa nastavi iba na "test" a nie na cele domenove meno.
Tiez ma to hrozne hneva.

> Mohu se tedy buď modlit, aby se server nerestartoval nebo tam dát nějaký
> script, který po restartu vždy zapíše správné hodnoty do hostname (tam
> myslím to ani není potřeba, pač to bere to co je v adminu zapsáno) a
> etc/hosts
>
> Nějaký nápad na takový skript?

Najprimitivnejsi sposob:

Do cronu: hostnamectl | grep -q 'to-co-chces.cz' || hostnamectl
set-hostname 'to-co-chces.cz

Brano