[vpsFree.cz: community-list] brutus – stav projektu a vpsfree hackaton

Pavel Šimerda pavlix at pavlix.net
Wed Dec 7 00:26:56 CET 2016

Ahoj,

v rámci vpsfree hackatonu jsme podle plánu pohackovali
na brutusu a výsledky vůbec nejsou špatné. Já a Janko
jsme pohackovali částečně brmlabu a částečně v bytě
mého otce. V brmlabu se trochu účastnil i jirutka.

https://github.com/vpsfreecz/brutus

Cílem projektu je databáze domén, uživatelů a dalších
prostředků, které bude možné pohodlně spravovat různými
nástroji, a na které budou navázané služby jako nameserver,
mailserver a webserver. Jednou z inspirací pro tento
projekt je, že se nám nelíbí ISPConfig a podobná řešení.

V tuto chvíli je projekt především o tom, abychom byli
schopni nakrmit brutusí databázi z yaml souborů,
vygenerovat konfiguraci služeb a ty začít používat pro
osobní potřebu.

Já se starám především o core a mailové služby, které
pokročily do té míry, že se mi podařilo spustit postfix
a dovecot a v této podobě se chystám změny v brzké době
mergovat do masteru a testovat v reálném provozu. Janko
se stará především o webové a DNS služby, které jsem
zatím neměl tu čest vyzkoušet.

Brutus hackaton určitě v nějaké formě zopakujeme. Do té
doby jsme k sehnání na #vpsfree na IRC.

Pavel