[vpsFree.cz: community-list] MySQL vs PostgreSQL - systémové nároky a replikace

Jakub Jirutka jakub at jirutka.cz
Thu Dec 1 18:48:48 CET 2016

Ahoj,

do téhle diskuze jsem nechtěl vstupovat, ale když tu vidím odkaz na článek https://eng.uber.com/mysql-migration/ <https://eng.uber.com/mysql-migration/>, tak už musím. Ten článek je plný technických chyb, polopravd a zcestných závěrů. Zkrátka jeho autor pořádně nezná architekturu PostgreSQL, nepřečetl si dostatečně pozorně ani dokumentaci, navíc má zkušenosti jen z již historické verze, a vyvozuje z toho nějaké aktuální závěry.

Velice fundovanou odpověď na to sepsal Simon Riggs z 2ndQuadrant: http://blog.2ndquadrant.com/thoughts-on-ubers-list-of-postgres-limitations/ <http://blog.2ndquadrant.com/thoughts-on-ubers-list-of-postgres-limitations/>. Pokud by přesto někdo měl pochybnosti, mohu ho zkontaktovat s Pavlem Stěhule, který se k tomu jistě rád vyjádří.

Jinak ještě k tématu diskuze – vybírat si mezi MySQL a PostgreSQL podle systémových nároků mi přijde dost mimo, tedy pokud neřešíte použití v embedded zařízení (tam pak ale nedávají smysl obě možnosti). Osobně bych MySQL nikam, kde potřebujete plnohodnotnou (objektově-)relační databázi s ACID, nedoporučoval.

Jakub J.