[vpsFree.cz: community-list] LinuxDays dopadly parádně

Petr Krcmar petr.krcmar at vpsfree.cz
Mon Oct 12 19:42:07 CEST 2015

Dne 12.10.2015 v 17:21 Thomass Quar napsal(a):
> Chapu, diky snajpo za vysvetleni. Je fakt ze do financovani nevidim,
> takze jsem tohle treba nevedel a je to blbost lamat pres koleno.

Hlavně je třeba si ještě uvědomit jinou věc. Ono spojení „nabízet menší
a levnější VPS“ je v případě vpsFree.cz chybné samo o sobě. Protože my
nenabízíme VPS, my nabízíme členství. Tedy není to „pronajmi si VPS“,
ale je to „přilož ruce k dílu a dej na společnou hromádku peníze a
společně si uděláme infrastrukturu“.

Obvykle tyhle rozdíly člověk přestane vnímat kvůli velikosti té věci,
ale je to pořád stejné, jako by se na takový projekt jednoho serveru
skládalo deset kamarádů. Taky by asi nebylo fér, kdyby jeden z nich
řekl: „Já chci platit míň, protože to používám jinak a míň a vůbec.“
Prostě jsme na jedné lodi a dělíme se stejným dílem. Myslivci taky asi
nemají nižší členství, protože si někteří jen „jednou ročně picnou
jednoho kance“. Jednou to jsou členské příspěvky a jejich důvod je jiný
než u platby za VPS.

Navíc kromě problémů s financováním si zaděláme na to, že někdo řekne,
že mu stačí jen čtvrtinová VPS a těch 75 Kč měsíčně je tak akorát. To
pak nedává smysl, je to neufinancovatelné a nefér vůči ostatním.

--
Petr Krčmář
vpsFree.cz