[vpsFree.cz: community-list] Postfix outgoing

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Fri Oct 2 15:37:45 CEST 2015

No, to, co se snažíte udělat, je manipulovat s výchozím transportem pro
nějakou zprávu podle lokální IP adresy, což - pokud vím - nejde. Já jsem
nedávno potřeboval něco podobného a tohle mě napadlo jako workaround.

V podstatě se pomocí policy service postfixu řekne, že má zprávu po
zařazení do fronty zkontrolovat "filtrem" - normálně má filtr zprávu
vrátit zprávu zpátky do fronty, ale mě stačilo, když ji doručí sám (ten
filtr je jiný postfix nastavený jako relay)

Takže jo, nastavuje se to na příjmu, ale skutečná práce proběhne až při
zařazení do fronty, kde se zpráva předá transportu, který ji doručí. Je
to hodně neohrabané a je potřeba dávat si pozor, jestli se tím
nepřeskočí třeba nějaké testy. Já zprávy testuju before-queue, takže mi
tohle řešení funguje, YMMV.

A jo, multi instance je mnohem vhodnější řešení.