[vpsFree.cz: community-list] Storage NFS

Martin Miksanik miksanik at gmail.com
Sun May 3 02:21:00 CEST 2015

> Ahoj,
>
> je to v tuhle chvili spatny napad, NAS neni zdvojeny. Vypadne a
> aplikaci mas dole.
>
> Lepsi je na aplikaci pouzit nejakou replikaci dat (od rsyncu po
> cokoliv slozitejsiho).

Ja totiz nikdy nevim, jak u storage poradne zajistit skalovalnost
(vice serveru, kde si muzu sahnout pro stejne data).
Mam nejake zkusenosti s DRBD a jeste jsem se dival, tusim, ze to je
lsyncd, ale to zase hlida adresare/soubory, co mi prijde strasne
zrave.
Nakonec jsem vzdy skoncil u rsync nebo NFS. Na rsync mi prijde blbe v
tom, ze projizdi vzdycky ten diff na zacatku, tak i kdyz pridam jednu
slozku, tak na vetsim ulozisti to trva silene dlouho. NFS ficelo fajn,
ale odezva nic moc.

> Sice to vypada lakave, ale je to spatny napad. Navic servovat data z
> NFS je kvuli vykonu spatny napad vzdycky, obzvlast kdyz mas na vyber
> jinou alternativu. NFS jenom v krajnim pripade, kdyz chces vykon, ty
> dve veci nejdou dohromady.

Jak rikam, melo by to fungovat tak, ze se app nacte z clusteru a pak
uz bezi v pameti uwsgi, takze by to zase takovy problem s rychlosti
pristupu nebyl. Tech par statickych dat by se tahalo minimalne a ani
by je nebyl problem syncovat.

> Chtelo by to nejakou formu HA storage na levelu, kde by se o to clen
> nemusel starat, to souhlasim. Vsechno je mozne, ale nestihame
> implementovat novinky tak, jak by bylo zahodno. Chce to dobrovolniky.
> vpsAdmin je v Ruby, naucit se to na level, aby se dalo pomoct, neni
> zas tak narocny - bez tak je to spis o pochopeni konceptu za tim kodem
> a hlavne o technologiich, ktere se tim ovladaji.

Casem neco takoveho budu potrebovat, tak bych se urcite zapojil.
Kdyztak jestli mas nejake linky, jak zacit (OpenVZ mi uz nekde bezi,
tak mam predstavu, co to tak muze delat).

> S Aitherem velmi radi zajemcum vysvetlime, co a jak, jenom to teda
> chce nekoho, kdo ma chut pomoct :)

Hlasim se :)

> Distribuovat architekturu aplikace je super napad, ale je potreba mit
> osetreny vsechny novy situace, kdy se co muze podelat, ktery tim
> vznikaji - data locality je obecne problem v clusterech skoro vzdycky :)

Jsem ted nedavno objevil uwsgi a zjistil jsem, ze je to presne TO, co
uz par let hledam :) Udela se jeden velky pool-router, ve kterem se
zaregistruje kazda apka. A kdyz appka nestiha, tak se zapne par
instanci na serveru vedle a ten pool si to sam poprehazuje. A kdyz
vypadne server, tak automaticky dealuje druhy, aniz by se musel resit
HA.