[vpsFree.cz: community-list] InstallFest 2015

Vojtěch Brzek vojtech.brzek at gmail.com
Mon Mar 9 09:51:59 CET 2015

Ahoj,

díky za zpětnou vazbu. Co se týče nezdarů - byl jsem z toho dost
vystresovaný, protože instalaci jsem dělal v sobotu na zkoušku asi třikrát
po sobě, aby všechno klaplo. Nezdar nakonec byl blokovaný port 25 na
firewallu ČVUT, což mi Oskar potvrdil - a v konci mě to mohlo i napadnout,
je to celkem běžná praxe. Takže se nepovedlo odeslání zprávy přes ověřenej
SMTP. Kdybych na to myslel, mohl jsem i říct, že když si to takhle
nastavíte, asi narazíte.

(trochu odbočka - používáte někdo desktopovýho klienta? Odesíláte e-maily
přes SMTP poskytovatele nebo přes vlastní? Jak často se setkáváte s
blokovanou pětadvacítkou a jak to řešíte?)

Co se týče velikosti písma v terminále. Zvětšil jsem ho, ale ne dostatečně.
Mrknul jsem na to ze začátku, ale ode mě zepředu to vypadala jakž takž -
respektive stejně na prd jako všechno ostatní. Ta projekce byla strašně
nekontrastní. Kluci co byli se mnou si pustili stream na mobilu  a viděli
to prej mnohem líp. Příště nebudu línej a udělám si dva tři kroky do
publiku a mrknu na to pořádně. Nebo aspoň hodím dotaz do publika.

Jinak souhlasím se snajpou, že jako vpsFree jsme se prezentovali hezky.

Mám-li na oplátku dát něco zpětné vazby i ostatní přednášejícím.

Standa - Přednáška byla třeba pro mě hodně poučná. Dozvěděl jsem se spousta
věcí, který jsem netušil a který mi hodně řekli o tom jak apache pracuje.
Jen si nejsem jistej, jestli to je to co cílovka přednášky měla slyšet. Být
tam jako člověk, kterej nikdy apache neinstaloval asi by mi to dalo spíš
pocit, že apache je strašně složitej a že bez toho aniž bych věděl kterej
modul jak pracuje s jádrama a vláknama nemám šanci si spustit svoje
péhápéčka.

Co se týče Snajpových SSDček - pro mě asi nejpřínosnější ze všeho co jsem
viděl. Když čtu tvoje e-maily o patchých do openVZ a ZFS vždycky mi padá
brada nad tím jak ty věci znáš a dokážeš vidět problém v souvislostech.
Jenže z tvýho projevu jsem měl pocit, jako by přede mnou stál student,
kterej si připravil referát o SSD. Sice kvalitní a hodně dobře připravenej,
ale referát. Ten pocit jsem neměl z obsahu (bylo to dobře podaný a plný
praktickejch zkušeností), ale spíš z formy. Myslím, že to bylo do jistý
míry daný tím, že bylo znát, že z připravených poznámek čteš celé věty.
Jinak ale určitě super přednáška.

K Petrově přednášce o vzdálený správě nemám vůbec co říct, přišla mi
zvládnutá uplně bravurně.

Jinak se vám musím přiznat k jedný věci: když jsem se připravoval na to, že
k ukázce e-mailový komunikace budu ukazovat svoji e-mailovou schránku,
smazal jsem z ní pro jistotu všechny oznámení o výpadku.

Vojta