[vpsFree.cz: community-list] Nastavení firewallu na OpenVZ

Silvestr Hašek hasek at reklalink.cz
Thu Mar 5 09:11:19 CET 2015

Ahoj,

přesně tak jak píšeš. Několikrát se to tu již probíralo. Kontejner
openVZ nepodporuje přidávání jadernejch modulů (modprobe) za běhu.
Nicméně pro nejduležitější věci je ve vpsadminu workaround viz
https://kb.vpsfree.cz/informace/novacci -> enable features

nicméně je potřeba podotknout, přesto že tam jsou iptables né všechny
věci v nich fungujou, ale firewall pro vpsku se bezproblému postavit dá
včetně služeb jako fail2ban a podobně.

Ufw ti tady asi nebude funguvat, leda že by jsi někde našel nějakou
upravenou verzi nebo si udělal nějaký hacky :) Nicméně není zase tak
složité si postavit firewall sám s pár řádky bashe a iptables a tady
pozor iptables je IPv4 only ve vpsfree máš automaticky i IPv6, takže
práci je potřeba udělat 2x pomocí ip6tables, z 95% bude ten kód stejnej.

Případně když už se ve firewallu budeš hrabat můžeš se klidně podělit s
ostatními třeba nějakým návodem pro kb.vsfree.cz.

SH