[vpsFree.cz: community-list] Kontrola přístupu k datům na serveru a zákoné požadavky

petr at juhanak.cz petr at juhanak.cz
Tue Jun 30 13:49:01 CEST 2015

Ahoj všem,

rád bych s Vámi probral jeden z legislativních požadavků, se kterým se
můžete také setkat.

Ti z Vás, co provozují eshopy a registrovali se na úřadě pro ochranu
osobních údajů jako správci osobních údajů, jistě jste řešili analýzu
rizik a ochraná opatření zákona na ochranu osobních údajů 101/2000 Sb. v
paragrafu 13.

Pokud uchováváme osobní údaje (např. údaje o objednávkách) na serverech
VPSFree, posuzuje se zde také riziko kontroly přístupu k datům přímo na
serveru superadminem.

Chci se zeptat, zda existuje nějaký smluvní dokument, který by řešil
kontrolu přístupu, sledování přidělení super oprávnění, auditovatelnost a
závazek mlčenlivosti. Jediný dokument, který jsem nalezl byly stanovy a
informaci, že mezi členy jsou i právnické osoby/firmy. Možná jsem, něco
přehlédl.

Technicky lze samozřejmně situaci řešit šifrováním dat (pokud se někomu
nepodaří najít klíče v paměti) nebo data ze serveru odsuout co nejrychleji
pryč. Budu rád, když se podělíte o svoje zkušenosti z realizace opatření.

Vím, že sdružení raději řeší technické problémy, ale postihy za porušení
této povinosti jsou docela likvidační, zejména jste-li podnikatel ručící
veškerým svým majetkem. Předpokládám, že řada členů již nějaké weby, které
jsou relevatní k zákonu 101 provozují.

Děkuji za názory k diskuzi.

Hezký den.

S pozdravem