[vpsFree.cz: community-list] Domaci NAS & server

David Toman david at idkfa.cz
Thu Jun 11 17:58:45 CEST 2015

Doma mám už celkem dlouho N40L. Je na chodbě na polici, takže jeho
jakákoli hlučnost mě nijak netíží. Fakt je, že nejhlučnější jsou disky.

Když jsem měnil disky za větší, strčil jsem do serveru 4 portový
SATA/SAS řadič který mám jinak nevyužitý, připojil jsem k němu nové
disky, vytvořil pole, nad tím LVM, přesunul jsem data, vypl jsme server,
původní disky vyměnil za nové. Na šifrování používám LUKS. Po restartech
a výpadcích proudu mne taky štvalo pořád tahat na chodbu monitor a
klávesnici kvůli zadání hesla, tak jsem to vyrešil za pomoci
https://github.com/slashbeast/better-initramfs kdy po zapnutí server
čeká na zadání hesla buď přez klávesnici, nebo po síti přez SSH (Dropbear).

--
S pozdravem

David Toman
http://www.idkfa.cz