[vpsFree.cz: community-list] Brute-force utok na SSH

Branislav Blaskovic branislav at blaskovic.sk
Fri Jul 17 13:38:39 CEST 2015

> Cus, co vsetko odporucas ponastavovat za tych 30 sekund? :)

Na internete najdes bzilion tutorialov a examplov.

Kazdopadne, ak ta teda zaujima ssh hlavne, tak:

/etc/fail2ban/jail.d/sshd.local:

[ssh-iptables]
enabled  = true
filter   = sshd # je to pouzity filter z /etc/fail2ban/filter.d, su
nejake preddefinovane a funguju ok
action   = iptables[name=SSH, port=ssh, protocol=tcp]
logpath  = /var/log/secure
maxretry = 3 # pocet spatnych pokusov, po ktorych udeli ban
bantime = 12345 # pocet sekund

A nastartuje service.

S tymto zakladom zijem nejaky ten rok a nemozem sa stazovat. Nie je to
urcite vsemozne, ale staci.

Zoznam nestastnikov si vies vylistovat z iptables: $ iptables -L

Brano