[vpsFree.cz: community-list] Re: php pro nginx high load

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Wed Dec 2 11:19:36 CET 2015

Jenom pár poznámek

> Samozrejmostou je potom OPCache.  Co sa tyka dvojho php-fpm configu - pre
> pool si nastav pm=static, a nechaj pocet vlakien na urovni poctu CPU.

Tohle dává smysl, ale taky záleží na tom, co to PHP dělá. Jakmile budeš
mít skript, který na něco čeká (HTTP požadavky na nějakou platební
bránu, stahování dat z facebooku apod.), bude se ti CPU flákat.
Samozřejmě dělat tyhle (potenciálně) dlouhotrvající věci synchronně je
dost často blbost, ale programátoři to dělají i tak.

> - MySQL  M-M ti pomoze iba v pripade ak riesis read-only intesive + mas
> napisanu appku na to, aby dokazala fungovat v takomto mode. Treba mysliet
> na to, ze replikacia je by design asynchronna (mas sice semi-sync plugin),
> ale dost mozne mozes pri velkej zatazi mat ine data na server A ako na
> serveri B. Lepsi napad je pouzit build-in galera cluster, ale treba min 3
> nody.. Stale vsak skalujes iba read-operacie.

Já myslel, že master-master je read/write? Nestačilo by pro read-only
master-slave? (I když přiznávám, že u MySQL jsem replikaci viděl jenom z
rychlíku a stačilo mi to)

> - DNS round-robin funguje pre rozlozenie zataze, ale nefunguje dobre ako
> fail over, tj. ak ti umrie jeden server, tak ti dost mozno nacita iba 50%
> contentu (kazdy druhy obrazok atd.), druha vec je, ze kopec providerov
> cachuje DNS.

Prohlížeče AFAIK (myslím, že to tu psal Pavel Šnajdr) zkusí druhou IP,
když se na té první nedoptají. A většina používá HTTP keep-alive, takže
by se obsah přes to jedno spojení měl stáhnout všechen.

J.

P.S.: Ví někdo, kde se bere to {disarmed} v subjektech?