[vpsFree.cz: community-list] KB: vysvětlení reverse DNS

Ondřej Caletka ondrej at caletka.cz
Fri Aug 14 18:32:30 CEST 2015

Dne 14.8.2015 v 10:11 Stanislav Petr napsal(a):
> Ale jeste jede nápad - pro ty co maj na VPSfree vlastní DNS tak by mohlo na správu reverzu bejt výhodný si je nechat nadelegovat na vlastní DNS server. Viz classless in-addr.arpa delegation - https://tools.ietf.org/html/rfc2317

Smysl asi dává jedině alternativní možnost popsaná v sekci 5.2:
https://tools.ietf.org/html/rfc2317#section-5.2

Například pro stroj 192.0.2.11:
$ORIGIN 2.0.192.in-addr.arpa
…
11	IN	CNAME	11._ptr.example.com.

$ORIGIN example.com
…
www	IN	A	192.0.2.11
11._ptr	IN	PTR	www

Takhle by si mohl každý spravovat dopředné i reverzní záznamy v jedné
zóně. Ale vzhledem k tomu, že každý má kolem jedné adresy a její
reverzní záznam se příliš často nemění, asi bych stejně preferoval
klasické řešení. Při téhle konfiguraci musí každý rekurzivní server
projít kompletně celé dva stromy - nejdřív in-addr.arpa a pak ještě
example.com.

PS: jméno _ptr jsem si vymyslel, v RFC ho nepoužívají a míchají čísla
přímo do dopředné zóny, což mi osobně připadá méně přehledné.

--
Ondra