[vpsFree.cz: community-list] Aktualizace vpsAdminu: 31.7-2.8., vpsadmin.vpsfree.cz, api.vpsfree.cz, nasbox.prg

Jakub Skokan jakub.skokan at vpsfree.cz
Mon Aug 3 09:56:21 CEST 2015

vpsAdmin je zpristupnen. Trvalo to dele, protoze jsme narazili na
problemek se zfs send a musel jsem to na rychlo resit upravou vpsAdminu.
Uz je to ok.

API zatim bezi v jednom procesu, takze pokud prijde vice lidi, asi to
bude pomalejsi. Snajpa to casem pusti ve vice procesech s haproxy.

Pokud nekoho zajima o jaky problem slo, tak zfs send muze uviznout v
uninterruptible stavu a nic nedelat [1]. Cim vic zfs sendu se najednou
pusti, tim vetsi risk, ze se neco takoveho stane. Musel jsem tedy
vyresit to, aby se na kazde masine poustel zfs send jen jednou a zaroven
to nemelo vliv na ostatni transakce, jako napr. restart VPS, apod.
Cekaci doba na ty nejjednodussi pozadavky by byla v radu desitek minut
az hodin.

Vyresil jsem to implementaci paralelnich front transakci, tzn. zfs sendy
se posilaji do fronty, kde se vykonavaji transakce po jedne. Restarty
VPS a dalsi veci se posilaji do jine fronty, ktera vykonava vice
transakci najednou. To je nakonec super vlastnost a vyuzil jsem to na
vice mistech [2].

[1] https://github.com/zfsonlinux/zfs/issues/3655

[2]
https://github.com/vpsfreecz/vpsadminapi/commit/44385d44ee869e834095e329df6cd434df58d573