[vpsFree.cz: community-list] Útoky na bash běží

Ján Raška raskaj at gmail.com
Tue Sep 30 15:02:12 CEST 2014

Co sa tyka mysql, vrele odporucam prechod na mariaDB. Bezi uplne bez problemov ako nahrada za mysql a da sa tam dost dobre riesit HA cez Galera cluster.

Ja som mal jeden problem, a sice, ze aj ked som mal apache2 odinstalovany (pouzivam nginx + java) tak mi ho tam automaticky nainstalovalo (zrejme to je nejaky default balik alebo bol ako dependency niecoho) a kedze startoval skor nez nginx, tak si chytil port 80 a tym padom nginx nenastartoval, musel som to riesit rucne a ten apache vypnut, zmazat a nastartovat nginx.

Taktiez, co sa tyka javy, ak pouzivate javu od Oraclu (nie OpenJDK) tak akykolvek upgrade (nielen dist-upgrade ale akykolvek upgrade balika javy) prepise subory security extensions naspat na defaultne, cize tym padom po upgrade je potrebny rucny zasah, inak nebude mozne pouzit v sifrovacich algoritmoch lepsie nez 128bitove kluce.

Ak nie je mozne pouzit prehodenie z playgroundu, urcite odporucam si to na playgrounde minimalne vopred odskusat, takto som o problemoch s apachom ci s javou vedel dopredu a pripravil som si script, ktory som po dokonceni upgradu spusitl a ten mi pofixoval vsetko ostatne, takze som uz nad tym nematuroval a downtime bol naozaj minimalny :)