[vpsFree.cz: community-list] munin a alternativy

Branislav Blaskovic branislav at blaskovic.sk
Sat Nov 22 11:00:22 CET 2014

> rad bych se zeptal, co pouzivate na grafovani ruznych hodnot ze serveru.
> Osobne jsem s muninem nespokojenej, ale lepsi reseni neznam.
>
> Pri nejakych 30+ serverech v muninu to skoro znamena mit samostatnej hw jen
> na grafovani, neumi to rozumne stackovani (nastavit tam ze chci sit z 10
> serveru davat dohromady je prace na pul dne, jeden vypadne a cely graf se
> rozbije apod).
>
> Nemate zkusenosti s nejakym nadejnym startupem, kde to proste naklikam lepe?

Zdar,

ak si najdes cas na hranie, skus vyskusat Cockpit [1]. Je to pomerne
novy projekt, skusal som ho par krat a nema vsetko podla mojich
predstav, ale develovia su celkom fajn. Github je tu [2].

Ono to toho dokaze celkom viac, napriklad spravovat docker kontajnery,
prezerat logy, zapinat/vypinat sluzby a podobne.  Grafy to kresli moc
pekne :)

Nepouzivam ho zatial pre tuto issue [3], ale snad to nejak spravia.
Vyvoj ide pomerne rychlo dopredu, oprel sa do toho Red Hat, takze to
ma aspon ake-take zastresenie.

Nespomenul si, na akom distre to pouzivas, kazdopadne to ma asi nejake
problemy na non-systemd systemoch, vidim tam branchu pre RHEL6, ale
osobne som to skusal teda len na RHEL7 a Fedore.

Kazdopadne odporucam tomu dat sancu a napal im tam do Githubu zopar
problemov, ktore by si chcel spravit a casom to dokopu do pekneho
konca si myslim :).

Brano

[1] http://cockpit-project.org/
[2] https://github.com/cockpit-project/cockpit