[vpsFree.cz: community-list] Jak dlouho trvá ZPS snapshotování u vpsfree?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed Nov 12 16:45:26 CET 2014

Cau,

my ted ZFS snapshoty k zalohovani jeste nepouzivame, zalohuje se
rsyncem (a snapshotem se zakonzervuje ten stav po dokonceni rsyncu).
Soucasnej stav neumoznuje nastavit zalohovani individualne per VPS,
cili ted se s tim moc udelat neda.

Aither ma rozdelany kompletni prepis vpsAdminu (-> vpsAdmin 2.0),
ktery uz snapshotovat bude a misto rsyncu bude pouzivat ZFS
send/receive. Bude moznost nastavit interval i retenci snapshotu per
VPS. Stejne tak pujde udelat snapshot on demand kdykoliv pres API call
(cili diky HaveAPI 1 prikazem pres vpsfreectl) - vic o tom napisem, az
to budem nasazovat.

ZFS snapshoty jsou "zadarmo" a jsou instantni. V podstate jedina
nevyhoda a duvod, proc nejdou delat treba po 500ms spociva v tom, ze
snapshot vynucuje sync stavu datasetu na disky, cili bychom porad
syncovali a to by zabijelo disky; vidim to tak, ze minimalni interval
mezi snapshotama nastavitelny v ramci zalohovani bude 15 minut - ale
jak rikam, bude moznost si udelat tu zalohu kdykoliv ondemand rucne.

vpsAdmin 2.0 ma 3 "hejblatka" co se tyce retention policy snapshotu -
- - minimalni pocet snapshotu, ktere nechavame (bude nastaveno na 14)
- - maximalni pocet snapshotu (prvotni nastaveni bude 20)
- - maximalni stari snapshotu (14 dni)

Z toho vychazi moznost mit az 6 snapshotu navic, aniz by to zacalo
umazavat nejstarsi automaticky zalohovaci snapshoty.

Cili, all in all, ted s tim jeste moc nenadelame, ale ETA na
vpsAdmin 2.0 je konec letosniho roku maximalne, predpokladam ze okolo
Vanoc budeme nasazovat. Potom to pujde vyresit velmi snadno :)

Je otazka, jestli to do ty doby nejak prezijes, no jestli ne, tak asi
vyuziti NASu, jak tu ostatni navrhovali, je cca jedina rozumna moznost.

/snajpa