[vpsFree.cz: community-list] Mailman + Postfix

Robin Obůrka r.oburka at gmail.com
Sun Nov 9 12:58:32 CET 2014

Ahoj,

pokouším se rozchodit ke své dosavadní sadě postfix + dovecot atd. atd.
rozchodit mailmana. Nemohu se propracovat k fungující konfiguraci, takže bych
chtěl nějakého postfixového guru poprosit o pomoc.

Tak tedy: Používám Debian 7, veškerý SW pochází pouze ze stable větve.
Dosavadní realizace mého mailserveru je založena na postfixu a dovecotu, pracuje
s virtuálními účty a ty jsou definované v databázi.

Postupoval jsem podle dokumentace, komentářů v konfiguračních souborech a podle
několika tutoriálů na internetu. Pro mailmana jsem doplnil tabulku transportů,
kam jsem přidal doménu lists.domena.tld a poslal jsem ji do služby mailman,
službu mailman jsem nadefinoval v master.cf. V řeči configů přibylo toto:

# cat main.cf

# cat master.cf
mailman   unix  -       n       n       -       -       pipe
  flags=FR user=list argv=/usr/lib/mailman/bin/postfix-to-mailman.py
  ${nexthop} ${user}

# cat transport
lists.domena.tld      mailman:

Jak jsem zmínil, aktuálně mi to nefunguje, ale to co mě zaráží je, jakým
způsobem. Pokud v tuto chvíli pošlu mail na adresu mailing listu, tak se v logu
objeví chyba, že se nejedná doménu spravovanou serverem. Pokud doménu přidám do
databáze, dostanu tuto hlášku:

Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

Celou situaci jsem pochopil tak, že email, který přijde na doménu mailing listu,
se má předat službě mailman, která se o něj postará. Podle těch chyb se snaží
postfix doručovat email standardní cestou.

Chápu něco špatně? Nebo je potřeba do celé té skládačky přidat ještě nějakou
část?