[vpsFree.cz: community-list] Zmeny inode numbers u souboru na FS

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Mar 16 14:24:03 CET 2014

On 03/16/2014 01:47 PM, Pavel Snajdr wrote:

> No, tak nejak. Asi s tim moc nenadelame. Jediny, co s tim
> post-mortem muzem delat, je vynutit si reinstall takovy VPS od
> clena, jinak mu ji nepustime. Toto realne delam ve vetsine
> pripadu, tzn. opravdu si chcete vsichni drzet ty VPS zabezpeceny,
> nechcete, abych po vas dupal, ze si to musite reinstallovat :)
> Drtiva vetsina lidi totiz nema na to dohledat vsechny dopady hacku
> dany VPS po celym jejim FS, takze je reinstall jedinou rozumnou
> moznosti. Ale jsou lidi, co by do nej dobrovolne nesli a radsi
> posilali spamy z VPS, tak proto to vynucuju (yes, i takovi
> [...]

Jenom upresneni - kdyz ti nekdo hackne wordpress a posila odtamtud
spamy, preposilam abuse notices na mail uvedeny ve vpsAdminu. Kdyz se
to opakuje nekolikrat v prubehu tak tydne a situace se neresi (tzn.
clen se treba ani neozve) nasleduje suspend clena, ale kvuli tomu
reinstall po nikom nechci.

Reinstall chci v pripade, ze ve VPS vidim bezet procesy, co si process
name zmenily na napr. /usr/sbin/httpd nebo /usr/sbin/sshd, ale jejich
/proc/<pid>/exe ukazuje na Perl; pri takovych a podobnych pripadech je
to na reinstall, protoze to uz je realny vlamani dovnitr VPS. Vsimnu
si jich jednoduse - kterej sshd nebo httpd zere 100% CPU porad? :)

Tak jenom tak, aby v tom bylo jasno vsem :)

/snajpa

Srandovni reply header: X-hacker: If you're reading this, you