[vpsFree.cz: community-list] Potíže s postfixem

Robin Obůrka r.oburka at gmail.com
Sat Mar 8 20:59:46 CET 2014

Ahoj,
konečně jsem se rozhoupal nastavit na VPS emaily a narazil jsem na problém, se
kterým se peru už pár hodin a došly všechny nápady.

Jak se to pokouším nastavit:

Chtěl bych provozovat více domén, takže mám nacpané domény a uživatele v
databázi. Autentifikaci mi řeší Dovecot a ten zprostředkovává přes SASL
autentifikaci i pro postfix.

V podstatě jsem postupoval podle nedávno zmíněného návodu na abclinuxu.cz. Když
na jakoukoliv z testovacích domén pošlu email, v pohodě, bez chyb, bez warningů
dorazí do správné schránky.

Problém je s odesíláním. Přihlásím se, autentifikace proběhne, ale když zkusím
odeslat email, tak se mi objeví v logu tohle:

Mar  8 20:51:58 postfix/smtpd[29763]: connect from unknown[IP mého počítače]

A následně mi klient motá a motá až vytimeoutuje.

S nastavením postfixu jsem experimentoval dlouhé hodiny, ale zoufalství mě
dovedlo až k tomuto minimálnímu nastavení, aby se snáze hledala chyba:
smtpd_recipient_restrictions =
	permit_sasl_authenticated,
	reject

Máte někdo nějaký nápad? Podobnou zkušenost? Jsem si poměrně jistý, že dělám
nějakou hloupou začátečnickou chybu, ale netuším jakou.