[vpsFree.cz: community-list] Problemy so sietou v Prahe

Stanislav Petr glux at glux.org
Thu Jul 10 23:14:00 CEST 2014

Dne 2014-07-10 23:01, Michal Krajcirovic napsal:
> Ahoj,
>  prave jsem to debugoval, ale prijde mi to na strane vpsfree.. vsechny
> losty jsou na prvnim hopu (nebo vetsina), ktery je pocitam nas...

Cau,

no zrovna u tebe bych cekal ze tohle vyhodnotis jinak - vzhledem k tomu
ze v tom vypisu z mtr je videt ze losi prvni hop a dal ne, tak je to s
nejvetsi pravdepodobnosti CPP a ne skutecna ztratovost (predpokladam ze
ted tam ma mtr nebo neco podobnyho pusteny totiz asi vic lidi)... Lip je
ten problem videt na traceroutu do UPC kterej jsem posilal pred chvili -
prvni hop odpovida a dal se nevraci nic - ani icmp error.

Jinak ted uz to vypada OK.

Veskery trasovaci nastroje totiz fungujou tak ze poslou paket s nizkym
TTL a cekaj na to ze jim router kterej dojde s TTL na nulu posle zpatky
chybu. Kdyz je ale takovejch paketu moc, zacnou se omezovat - protoze
tohle nezpracovavaj asicy ale musi to spadnout na procesor, je to
potencionalne slaby misto a musi se to limitovat. Proto kdyz se ti v mtr
nebo necem podobnym obevi ztratovost nekde na routeru a za nim je to uz
OK, tak je to na 99% zpusobeny prave CPP. To aby si nejakej router rekl
ze podle toho jaky ma paket TTL bude ruzne losit je doooost
nepravdepodobna zavada (sice ne nemozna, ale tezce nepravdepodobna).

--
Stanislav Petr
+420 602 620 026