[vpsFree.cz: community-list] Sekundární DNS server a vpnFree

Pavel Vondřička Pavel.Vondricka at ff.cuni.cz
Thu Jul 10 16:28:01 CEST 2014

> A proč nepoužít registrátora, který umí prohlásit Váš server jako primár
> a přidá své servery k doméně jako sekundáry?

Takového jsem našel snad jen jednoho: wedos. A tím jsem to taky vyřešil.

Jinak - přesně stejnou myšlenku jsem měl taky, takže jsem Snajpovi psal
v prvních dnech svého VPSFree-nadšení a nabízel, že bych se o to
postaral. S moc velkou odezvou se to nesetkalo, o vstřícném kroku
nemluvě, takže jsem se dál nevnucoval. Myslím taky, že by to nemusel být
problém a nebylo by třeba nijak komplikovaného rozhraní - jméno domény a
IP primáru a napojení na uživatele. Vzhledem k nízkému počtu zájemců
možná ani není třeba rozhraní - stačí, když to někdo bude na vyžádání
měnit ručně...? :-) (Uznávám, že to je spíš provizorní řešení.)

Nicméně by na to stačilo vymezit jeden malý virtuálek (nebo dva, jeden v
Brně a jeden v Praze?) s Bindem v režii VPSfree pro všechny. Myslím, že
to je lepší, než aby si každý kvůli tomu vytvářel svůj vlastní
jednoúčelový virtuálek, ne? Teda, aspoň mě moc nenapadá, co se dá na
sekundáru "customizovat"...?

Zdraví,
Pavel