[vpsFree.cz: community-list] sifrovana slozka

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Mon Jan 13 11:06:01 CET 2014

On 01/13/2014 04:28 AM, Jan Hrach wrote:

> No hlavně i kdyby to ručně odemykal, tak k čemu to jako bude? Klíč
> bude v paměti buď jeho userspace procesu (nějaký FUSE encryption),
> nebo kernelového device-mapperu (dm-crypt), odkud lze jednoduše
> vyčíst. Navíc když šifrovaný FS namountuje, tak bude transparentně
> přístupný z hostitele.

Nad timhle jsem premejslel nemalo a pripada mi, ze to neni argument.
Teda je, ale neni takovej ze "tak a ted nema smysl se o sifrovani
disku pro VM bavit vubec, protoze ti stejne prectou klice".

Jenze jeste jsem nevidel bezpecnostni system navrzenej tak, aby nesel
prolomit nikdy nijak - vzdycky je to jenom prekazka pro utocnika
navic, otazka jak velka a pro kolik utocniku.

Realne, kdyz si vezmu vetsinu techhle lidi a zapojim vlastni znamosti
a i trochu fantazie, si myslim, ze preci jenom pocet lidi, ktere
odradi sifrovani a pritom nebudou umet/chtit/mit motivaci vytahnout
klic z pameti a tak se dostat k datum, az tolik tak vysoky neni.

A kdo by to umel, ten se nebude zdrahat zrejme pouzit i jine metody
ziskavani tech dat z tebe (baseballka a podobne).

Podle mne sifrovani ve VPS je dobre jako ochrana pred tim, ze nekdo,
kdo ma volnych par minut, se k tem datum dostane. A je to IMHO i dost
velka bariera pro pripadnemu vysinutemu spravci, tzn. nekomu, kdo ma k
nasim masinam legit root pristup a zneuzil by ho - ne ze by se to
nekdy stalo, ale vysvetlete paranoikum - ja bych si treba SSH klice
taky nenechal valet jen tak, i kdyz vim se 100% jistotou, kdo vsechno
k vpsFree hw/sw ma pristup.

Takze suma sumarum, nerozmlouval bych sifrovani na VPS, jenom je
potreba vedet, ze ten klic z RAM opravdu jde vytahnout, jenom to chce
trochu snahy a pristup k RAM.

- - snajpa