[vpsFree.cz: community-list] sifrovana slozka

Paladin paladin at jstation.cz
Sun Jan 12 01:08:50 CET 2014

Ahoj,

On , Miroslav Tynovsky wrote:
> nemáte prosí někdo zkušenosti s šifrovanou složkou na Debianu ve VPS?

Kdysi jsem to taky resil, ale dospel jsem k nazoru (po radach z
vpsfree), ze to bezpecne udelat nejde, pokud to ma byt slozka, kterou
server nejak aktivne vyuziva. Pokud je desifrovani automaticke, tak klic
musi byt nekde na vps a lze se k nemu dostat, pokud to clovek vzdy
odemkne rucne, tak to moc neresi situace po rebootu node na kterem vps
je.

> Zkoušel jsem ecryptfs, ale to potřebuje modul do jádra a ten se nedaří
> nahrát (kvůli OpenVZ?).

> Existuje nějaká možnost, jak to zprovoznit? Nebo víte někdo o dobré
> alternativě?

Zkousel jsi encfs? S tim mam dobre zkusenosti (desktop, nikoliv vps) ale
z jadra by mel vyzadovat snad akorat fuse. A ten asi na vps bude
(nezkouseno). Tak kdyztak muzes zkusit to.

P.