[vpsFree.cz: community-list] Security port 1001

Martin Petricek martin at petricek.net
Sun Feb 16 17:56:24 CET 2014

> Mně to na tom portu píše „filtered“, takže to blokují iptables a
> netuším, jestli tam něco je. Tím je to asi v pořádku.

Pokud neco zakazu v iptables (pomoci "-j DROP'), tak nmap na danem
portu hlasi filtered bez ohledu na to jestli na tom zakazanem portu neco
realne bezi nebo ne.
DROP = paket zmizi v cerne dire a zpatky se neposle nic.
Zakazat provoz lze i pres REJECT (coz je i default chovani kernelu na
na neobsazenych portech, pokud neni napr. pres iptables nastaveno
jinak), to pak posle zpatky paket s RST, coz pak na druhe strane vyvola
okamzite "connection refused".

NMAP tyhle 2 stavy rozpozna, filtered znamena ze na tom portu je nejake
pravidlo, co prichozi pakety zahazuje bez odpovedi misto standardniho
paketu s RST znaciciho "na tomhle portu nic neni".

Martin Petricek

--

    GPG/PGP Public key:  http://www.petricek.net/petricm.pgp
Fingerprint 6AA8 FFCE C061 1CB2 55F0  A1F3 3AA9 EB4F BD50 C1B8