[vpsFree.cz: community-list] Zalohovani

Stanislav Petr glux at glux.org
Tue Aug 12 14:00:13 CEST 2014

Dne 2014-08-12 13:38, Pavel Snajdr napsal:

> Ahoj,
>
> za sebe muzu rict ze uz nezalohuju jinak, nez ZFS snapshot +
> send/receive. A je po problemech :)
>
> vpsF taky casem dojde na full-fledged ZFS backups (pristi mesic by to
> mohlo bejt).

Jo, dobry reseni, jenze ne vsude pouzitelny. Timhle muzes zalohovat v
prmaci vpsfree ale uz to nemuzou pouzit uzivatele... Jinak ja radsi cpu
na servery BTRFS nez ZFS. Sice je ZFS rychlejsi, teoreticky lip
otestovany, ma vic ruznejch cool features, ale kdyz se podivam do
zdrojaku na tu compatibility layer ktera ma v zasade svuj vlastni memory
managment pod memory managmentem tak se mi tomu proste nechce verit (asi
je to dost subjektivni, ale kdyz vidim pak ty memory dumpy, desim se
toho, ze bych v tom mel nekdy neco hledat). Takze spis se snazim pomoct
s vyvojem BTRFS a doufam ze za par let bude tam kdeje ZFS.

Hledam proste neco obecne pouztelneho bez zavislosti na konkretnim
filesystemu na zalohovanem stroji (napr. ZFS jeste neni portovany na
jadro RHEL 7/CentOS 7) a asi to bude jeste chvilku trvat. Navic bych byl
rad kdyby to bylo trosku efektivni z hlediska generovaneho IO pri
zalohovani (coz je treba problem rsyncu kterej si neumi ulozit index a v
dalsim pruchodu si ho nacist - na obou stranach se generuje vzdy
kompletni file-list).

--
Stanislav Petr
glux at glux.org